Taietei de orez cu creveti si edamame

salata cu creveti si edamame
Primavara pare sa fie departe, dar se pare ca eu nu mai am rabdare sa o astept. Caut idei de mancaruri care sa-mi inspire prospetime. Noroc cu drumul in cartierul chinezesc care mi-a adus si un pachet cu edamame (boabe verzi de soia). A fost exact ce aveam nevoie ca sa fac o reteta dupa care am tanjit cam de anul trecut, cand am vazut poza pe coperta Good Food de martie: taietei de orez, cu creveti, edamame si grepfrut.

A iesit o salata extraordinara, in care gustul de mare al crevetilor se imbina in mod placut cu grepfrutul dulce-amarui si foarte zemos. Edamamele sunt mari, carnoase, insa nu au cine stie ce gust. Mai mult dau textura in combinatie cu alte ingrediente.

Am pregatit conform instructiunilor de pe pachet 100g de taietei de orez (luati, bineinteles, tot din cartierul chinezesc), apoi am lasat 150g de edamame cateva minute in apa care clocotea. Am stors un grepfrut, iar pe altul l-am separat in felii, curatate bine de pielita alba. Am curatat 500g de creveti (mult mai mult decat scria in reteta originala – 200g – asa, pe saturate) si i-am prajit in putin ulei un minut. Am taiat jumatate de ceapa rosie in pestisori. Am amestecat intr-un bol taieteii, edamamele, bucatile de grepfrut si ceapa. Apoi am facut dressingul amestecand sucul de grepfrut, 1 lingurita pasta de chilli (merge si mai multa, daca iti place iute), 1 bucata rasa de ghimbir de 2cm si 1 lingurita de zahar fin. Dupa ce am amestecat salata cu dressingul, am presarat cateva frunze de menta.

Share/Bookmark


Author: Elena Ceciu, Food Psychology Coach

Share This Post On
468 ad

5 comentarii

  1. zahar si zici ca mananci inteligent? hmm… mai bine ma abtin.

  2. Cred ca e o greseala capitala ca am pus intr-o salata de 4 portii 1 lingurita de zahar 🙂 Cuvintele cele mai importante pentru mine sunt cumpatare si echilibru. Nu am intentia de a renunta 100% nici macar la zahar. Dar incerc sa inteleg ce rol are el in viata mea, daca ma controleaza sau daca il controlez eu pe el…

  3. daca acepti ca este o greseala sa gatesti cu produse de tipul „vegeta” atunci poate e bine sa te gandesti ca acelasi lucru il faci si cand adaugi zahar in mancare. poti sa-l inlocuiesti cu succes cu alte substante: xylitol, stevie, sirop de artar, miere, sucanat, rapadura.

  4. Citeam un articol stiintific mai recent care arata ca zaharul e ca orice alt carbohidrat. E nesanatos in functie de cantitatea consumata.

  5. @Alex: Bine punctat! In functie de cantitatea consumata. Asa cum se spune: doza face otrava…

Trimite un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

logo mananc-inteligent

Daca iti plac vestile bune si noutatile

Buna! Sunt Elena Ceciu, Coach in Psihologia Comportamentului Alimentar. 

Inscrie-te la Newsletter pentru a primi idei de retete si informatii de ultima ora din psihologie si nutritie.
Pentru inceput, vreau sa iti ofer gratuit un indrumar pentru schimbare, in format PDF. 

Unde sa iti trimit indrumarul?

 

Iti multumesc pentru inscriere!