Salata cu sfecla, portocale si masline – marca Ottolenghi

salata cu sfecla si portocale
De fiecare data cand imi cade in mana o carte noua, ceva magic pare sa se intample (e vorba de o carte de calitate, bineinteles; cel putin dupa standardele mele).
Dupa ce nu de mult ma bucurasem de “Ottolenghi: The Cookbook”, incat dadusem fuga in piata sa iau dovleac ca sa experimentez una dintre retete, acum am ajuns sa rasfoiesc o alta carte, la fel de extraordinara, “Plenty”. A aceluiasi autor, Ottolenghi.

La fel ca prima oara, m-am dus fuga la supermarket, dar de data asta sa fac rost de sfecla si de andive. N-a fost asa de usor. Nu am gasit andive rosii, cum scria in reteta. Am ales o salata cu sfecla, portocale si masline negre: o combinatie interesanta, de mare efect. Autorul a realizat exact ce si-a dorit: o reteta vegetariana, cu ingrediente naturale, in care sa puna in valoare sfecla. Daca la inceput am fost sceptica fata de asezarea in acelasi castron a portocalei si a sfeclei, dupa ce m-am asezat la masa si am inceput sa mananc, am avut o revelatie. Este o reteta delicioasa, iar “Plenty”, o carte speciala.

Cum a creat Ottolenghi retetele? In centrul fiecarui fel de mancare, la inceputul procesului de gandire, a pozitionat un ingredient-vedeta. Unul favorit. Si a incercat sa elaboreze in jurul lui astfel incat sa il puna in valoare, sa il scoata in evidenta intr-un mod inedit, incercand sa-l mentina in centru, in inima preparatului final.

Nu sunt vegetariana (mi-ar placea sa fiu) si nu voi ajunge vreodata (mai am rabufniri, cand trebuie sa-mi clatesc ochii cu un file de peste la gratar, o chifeluta sau cu niste sorici). Aceasta carte cu retete exclusiv vegetariene este insa o sursa nemaipomenita de inspiratie cand vreau sa mananc sanatos, cu multe ingrediente proaspete si neaparat delicios.

Pentru salata am folosit: 400g de sfecla fiarta (fie o fierbi, fie o iei in vid din supermarket), 2 portocale, 1 andiva (trebuia rosie, probabil pentru ca majoritatea ingredientelor sunt rosii –un detaliu mai degraba de estetica), jumatate de ceapa rosie mica, 3 linguri de patrunjel tocat, 40g de masline negre cu… riduri, fara samburi si taiate pe jumatate, 3 linguri de ulei , 1 lingura si jumatate de otet din vin rosu, sare si piper.
Se taie sfecla in jumatati, apoi fiecare jumatate se taie in felii cu grosimea bazei de 1cm. Se asaza intr-un castron.
Se taie portocala in segmente, inlaturand membrana alba, deasupra unui bol. Se scurg membranele de suc. Se transfera segmentele de portocala si sucul in castronul cu sfecla. Se taia andiva pe verticala in felii de 2cm grosime. Se despart feliile in frunze separate. Se adauga si celelalte ingrediente si se amesteca totul.

Pe lista de retete-care-trebuie-incercate mai sunt o multime. Timp sa fie, ca ingrediente gasim, cu putin efort.

Shashuka: o mancare nord-africana, cu multe versiuni. Unii folosesc lamai conservate, altii feta si diferite ierburi si condimente

shakshuka

Vinete cu sos de lapte batut – din care nu lipsesc rodiile
vinete cu sos de lapte batut

Mozzarella marinata de bivolita si rosii – servita cu paine crocanta
Mozzarella marinata de bivolita si rosii

Pepene rosu cu feta – abia astept sa vina vara!
pepene rosu cu feta

Author: Elena Ceciu, Food Psychology Coach

Share This Post On
468 ad

Trimite un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

logo mananc-inteligent

Daca iti plac vestile bune si noutatile

Buna! Sunt Elena Ceciu, Coach in Psihologia Comportamentului Alimentar. 

Inscrie-te la Newsletter pentru a primi idei de retete si informatii de ultima ora din psihologie si nutritie.
Pentru inceput, vreau sa iti ofer gratuit un indrumar pentru schimbare, in format PDF. 

Unde sa iti trimit indrumarul?

 

Iti multumesc pentru inscriere!