File de somon si cuscus cu rosii, castraveti si chives

Ieri mi-am propus sa mananc peste la cina – gandul m-a dus la niste fileuri de sardine la cuptor, insa socoteala de-acasa (mai bine zis, de la serviciu), nu se potriveste niciodata cu cea din targ.

Nu am gasit sardine de la supermarketul de unde imi fac cumparaturile de obicei si-a trebuit sa ma reorientez rapid – spre niste fileuri de somon (“nu-i rau nici asa!”, mi-am zis).

Nici macar garnitura nu a fost aceea la care m-am gandit – doream sa fac un tabbouleh; a iesit altceva, dar tot bun a fost (asta pentru ca, surpriza!, n-am gasit patrunjel la supermarket; nici macar in ghiveci).

File de somon si cuscus cu rosii, castraveti si chives

Am fiert niste apa si am turnat-o peste 100g de cuscus. Am acoperit cu folie alimentara si am lasat 10 minute; apoi l-am amestecat bine cu furculita.

Intre timp, am taiat cubulete 2 rosii si o jumatate de castravete si am tocat niste chives; apoi, am pregatit un sos din: cateva lingurite suc de lamaie, cateva lingurite ulei de masline extravirgin, un catel de usturoi zdrobit, sare si piper din belsug. Am amestecat legumele cu cuscusul si la sfarsit am adaugat sosul.

Pestele l-am prajit dupa carte, nu asa de capul meu, ca ma trezeam cu el cam ars sau nefacut. Am incins 1 lingura ulei de masline intr-o tigaie nonaderenta, am adaugat cele 2 fileuri de somon pe partea cu pielea si le-am lasat nemiscate 5 minute. Apoi le-am intors si le-am mai lasat 2 minute. In final, am inchis focul si am mai lasat pestele in tigaie un minut.

Am mancat cuscusul cu pestele prajit, peste care am pus putina sare si ceva suc de lamaie. Mi-am promis solemn ca voi manca peste cel putin de doua ori pe saptamana. Sper sa ma tin de cuvant!

Foto: Pixabay.com

Author: Elena Ceciu, Food Psychology Coach

Share This Post On
468 ad

Trimite un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

logo mananc-inteligent

Daca iti plac vestile bune si noutatile

Buna! Sunt Elena Ceciu, Coach in Psihologia Comportamentului Alimentar. 

Inscrie-te la Newsletter pentru a primi idei de retete si informatii de ultima ora din psihologie si nutritie.
Pentru inceput, vreau sa iti ofer gratuit un indrumar pentru schimbare, in format PDF. 

Unde sa iti trimit indrumarul?

 

Iti multumesc pentru inscriere!