Avem un viciu. Cum procedam

Un text care a asteptat mult prea mult pana sa ajunga aici. Cam o vara. Citeste-l daca iti place ciocolata. Sau daca iti place orice altceva (de mancare) muuult. Si mai ai si mustrari de constiinta ca te ingrasa sau ca nu e sanatos.
ciocolata sanatoasa

Toti avem mancaruri irezistibile. Pentru mine, ciocolata este pe primul plan. Si o iubesc in toate formele ei – un tort de ciocolata nu va avea ragazul sa se plictiseasca prea mult la mine in frigider, trufele de ciocolata sunt… trufase cu mine, asa ca ripostez energic si le elimin una cate una, infulecandu-le, iar ciocolata calda o simt de-a dreptul cum imi merge la suflet. Si pentru ca nu vreau sa ma domine ciocolata, ci sa se intample exact invers, adica eu sa o domin pe ea, fara sa o transform in alimentul interzis, mi-am dat voie sa o mananc ori de cate ori vreau. Cu o conditie…

Conditia este sa fie ciocolata facuta de mine.
Asta presupune, bineinteles, sa am anumite ingrediente, care nu sunt chiar la-ndemana (cum ar fi untul de cacao sau siropul de agave) si sa investesc timp in aceasta placere a mea. Evident ca momentele in care voi manca ciocolata in aceasta maniera sunt mult mai rare decat cele in care as fi dat fuga la magazinul de la coltul blocului si m-as fi trezit in secunda a doua posesoarea unei ciocolate… trufase, pe care as fi eliminat-o in aceeasi zi, mancand-o, evident.

Si mai sunt cateva avantaje:
– mananc ciocolata adevarata, din ingrediente unu’ si unu’, stiu exact ce pun in ea;
– experimentez ceva nou de fiecare data si ma bucur nu doar de placerea gustului, ci si de satisfactia ca am realizat ceva;
– timpul petrecut in bucatarie este foarte placut;
– consum energie pentru a ajunge sa savurez un desert cu un pic cam multe calorii – ca tot veni vorba, coboratul scarilor pana la colt pentru o ciocolata gata facuta nu e suficient.

Prima reteta a fost de nuci de Brazilia imbracate in ciocolata raw. Nucile astea nu m-au incantat prea tare. Poate doar ca sunt bogate in magneziu si vitamina B1 (potrivit Jessicai Fenton, autoarea pretioasei mele carti cu retete de ciocolata raw).

Daca vrei sa faci experimentul, trebuie sa te inarmezi cu rabdare in strangerea ingredientelor: 150g unt de cacao, 425g nuci de Brazilia crude, 6 linguri pudra de cacao, 150g nectare de agave (atat de controversat!), putina sare roz.

Se topeste untul de cacao la bain-marin. 100g nuci de Brazilia se macina pana se fac faina. Se amesteca intr-un castron impreuna cu celelalte ingrediente, mai putin cu nucile ramase. Acestea se imprastie intr-o tava de chec.
Se amesteca ingredientele din castron si se rastoarna in tava de chec. Cu o lingura se amesteca bine compozitia astfel incat nucile sa fie imbracate in mixul de ciocolata. Se scutura si se loveste tava pentru a elimina aerul. Se da tava la frigider 30 de minute sau pana cand ciocolata e asezata.
Se rastoarna tava si se loveste usor pana cade ciocolata. Aceasta se rupe in bucati cu ajutorul unui cutit ascutit. Se serveste impreuna cu prietenii, intr-o dupa-amiaza friguroasa de toamna.

Author: Elena Ceciu, Food Psychology Coach

Share This Post On
468 ad

Trimite un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

logo mananc-inteligent

Daca iti plac vestile bune si noutatile

Buna! Sunt Elena Ceciu, Coach in Psihologia Comportamentului Alimentar. 

Inscrie-te la Newsletter pentru a primi idei de retete si informatii de ultima ora din psihologie si nutritie.
Pentru inceput, vreau sa iti ofer gratuit un indrumar pentru schimbare, in format PDF. 

Unde sa iti trimit indrumarul?

 

Iti multumesc pentru inscriere!