Salata de sardine, naut si celery aduce o multime de beneficii pentru creier

sardina

Foto: © Cristina Bernhardsen | Dreamstime.com

Nu m-as fi gandit niciodata ca sardinele sunt foarte-foarte bune pentru sanatate. Chiar pentru sanatatea creierului. Le mancam cu placere, dar fara sa le remarc in mod special. Cand am citit beneficiile pentru sanatatea creierului, potrivit Posit Science, am ramas uimita: sunt o sursa foarte buna de acizi grasi esentiali omega-3 si au o concentratie mare a acidului gras despre care se spune ca aduce cele mai multe beneficii pentru creier: acidul docosahexaenoic (DHA). Daca nu ai reusit sa-i retii numele, nu-i nimic. Nu reusesc nici eu. Important este sa retinem ca il gasim in sardine.
In afara de omega-3, sardinele mai au cantitati mari de B12, una dintre cele mai importante vitamine pentru sanatatea cognitiva, fiind neuroprotector, potrivit www.positscience.com.

Salata de sardine, naut si celery este reteta propusa de Posit Science: hranitoare, plina de arome si usor de facut intr-o seara de toamna cand vremea e prea mohorata ca sa iesi la restaurant.
Pentru 4 portii ai nevoie de: 8 sardine, dintr-o conserva cu apa sau cu ulei, 4 tulpini de celery, naut dintr-o conserva, scurs si spalat, patrunjel, suc de lamaie, ulei de masline extravirgin, jumatate de lingurita de chimion, sare, piper.
De preferat este sa tii putin boabele de chimion pe foc intr-o tigaie nonaderenta, pentru a-si lasa mai multa savoare si apoi, dupa ce se racesc, sa le macini.
Mai intai se curata celery, apoi, cu un cutit ascutit, se taie fiecare tulpina pe diagonala in felii foarte subtiri. Se amesteca feliile de celery, nautul si patrunjelul intr-un bol.
Se prepara apoi sosul pentru salata, amestecand intr-un bol sucul de lamaie, uleiul de masline, chimionul, sarea si piperul. Se toarna sosul peste salata, se amesteca si se lasa deoparte 10 minute, pentru a lasa aromele sa se amestece.
Se iau sardinele din conserva si se rup in doua. Se pune peste fiecare portie de salata cate 4 jumatati de sardine.
Cred ca as manca salata asta impreuna cu o felie de paine facuta in casa, prajita si unsa cu putin unt cu usturoi (se gaseste in Kaufland pentru grabiti, dar se poate face usor in casa). Dar, mai bine fara paine, daca este mancata seara!

“Thinkfood” este un proiect al celor de la Posit Science, realizat impreuna cu cativa bloggeri care au oferit retete benefice pentru creier.
Posit Science este sustinut de specialisti in stiinte cognitive, care ofera informatii pentru a imbunatati performanta cognitiva de zi cu zi a creierului.

Share/Bookmark


Author: Elena Ceciu, Food Psychology Coach

Share This Post On
468 ad

2 comentarii

  1. Cred ca ar trebui sa folosim cuvinte romanesti pentru ingrediente care exista si la noi. Celery este telina noastra de toate zilele.
    Imi place dealtfel sa urmaresc blogul tau, succes in continuare!

  2. Sunt de acord sa folosim cuvinte romanesti. Dar nu am traducere pentru „celery”. Nu este telina noastra. Telina este bulbul – cel pe care il gasim la noi la piata. Celery nu are bulb, ci tije groase si crocante, care nu pot fi inlocuite cu tulpinile de telina pentru ca sunt amare si lemnoase. Gasim celery la supermarket cu aceasta denumire.
    Multumesc pentru incurajari :).

Trimite un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

logo mananc-inteligent

Daca iti plac vestile bune si noutatile

Buna! Sunt Elena Ceciu, Coach in Psihologia Comportamentului Alimentar. 

Inscrie-te la Newsletter pentru a primi idei de retete si informatii de ultima ora din psihologie si nutritie.
Pentru inceput, vreau sa iti ofer gratuit un indrumar pentru schimbare, in format PDF. 

Unde sa iti trimit indrumarul?

 

Iti multumesc pentru inscriere!