Dulcele fara… zahar, de la micul dejun

Ce-ai zice daca ai descoperi un dulce sanatos, delicat, care merge la micul dejun si care a fost facut in ultimii 100 de ani dupa aceeasi reteta (dovada ca e excelenta!)? Probabil ai fi uimit sa afli ca exista asa ceva. Si vei fi si mai uimit sa afli ca dulcele de care vorbesc nu iti este strain. Este vorba despre mult-premiatul magiun de prune Topoloveni.

 

Cum sunt mereu in cautare de solutii pentru micul dejun, m-am bucurat sa aflu azi cat de multe beneficii aduce acest magiun 100% natural, fara E-uri, conservanti si chiar fara zahar. Pe scurt, prunele sunt atat de bogate in antioxidanti, incat concureaza cu afinele; au fibre alimentare; contin calciu si magneziu care pot fi asimilate usor; mai mult, ne putem bucura de proprietatile lor cand le mancam din borcanul cu magiun Topoloveni, si nu direct din livada, gratie tehnicii de preparare (in timpul procesului termic la care sunt supuse prunele, temperatura nu depaseste 60-70° C). Daca as incerca sa fac magiun acasa, nu ar avea cum sa imi iasa asa de sanatos pentru ca, in primul rand, as pune zahar si, in al doilea rand, as fierbe prunele…

De azi, vom gasi magiunul de Topoloveni imbracat intr-o noua eticheta care ne va anunta ca este un produs cu Indicatie Geografica Protejata (exista doar 1.000 de astfel de produse astfel clasificate in toata Europa!).

Daca nu l-ai incercat pana acum, afla ca are o aroma delicata de prune si ca este foarte catifelat. Daca insa esti obisnuit doar cu deserturi superprocesate si hiperdulci, probabil o sa ti se para cam acrisor…

Foto: © Mythja | Dreamstime.com; Foto header: Pixabay.com

Author: Elena Ceciu, Food Psychology Coach

Share This Post On
468 ad

2 comentarii

  1. Ei, si daca totusi ni se pare putin cam acrisor, combinam noi cu siropul de artar din ceai sau cu mierea din cafea. Cred ca e firesc sa ne obisnuim cu alte gusturi atunci cand mancam sanatos si sa ne obisnuim atat de mult cu ele incat sa observam ca atunci cand mancam un aliment procesat si nesanatos, papilele gustative ne vor spune singure ca am gustat o mancare „rea”.

  2. Mi s-a intamplat la un moment dat sa mananc multe legume. Si mi-am dat seama ca o rosie este suficient de sarata, atat de sarata incat nu mai simteam nevoia sa ii pun sare.
    Bineinteles ca, daca suntem suficient de atenti la semnalele corpului nostru, daca suntem obisinuiti cu mancare de calitate, avem toate sansele sa identificam macarea care ne poate face rau.

Trimite un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

logo mananc-inteligent

Daca iti plac vestile bune si noutatile

Buna! Sunt Elena Ceciu, Coach in Psihologia Comportamentului Alimentar. 

Inscrie-te la Newsletter pentru a primi idei de retete si informatii de ultima ora din psihologie si nutritie.
Pentru inceput, vreau sa iti ofer gratuit un indrumar pentru schimbare, in format PDF. 

Unde sa iti trimit indrumarul?

 

Iti multumesc pentru inscriere!